VI SØGER

Vi søger løbende nye spændende “praktik” pladser vi kan besøge og lære noget af. Læs mere herunder:

Praktikpladser søges løbende

En vigtig del af vores hjemmeskole er at vi henter viden, erfaring og netværk ude i samfundet. Derfor har vi opfundet hjemmeskole-praktik. Det adskiller sig selvfølgelig fra almindelig skolepraktik, fordi Emmalia kun er 8 år, og jeg (mor) følger med i pakken.

Det praktiske:

En praktik med Emmalia varer 2 timer, typisk fra 10-12, mor kommer med i baggrunden, og ellers er vi bare åbne for næsten hvad som helst på Sjælland, sålænge vi får lov at besøge søde mennesker, som gerne vil vise hvad de arbejder med, og hvad der gør dem glade på deres arbejde.

Emmalia er 8 år, går i hjemmeskole og er af natur meget nysgerrig. Hun elsker at møde nye mennesker og opleve verden, og vi lærer på en lidt anderledes måde end at sidde på en stol i et klasselokale.

Emmalia har allerede været ude hos Lej et Lig og leje biler ud sammen med den sejeste praktikvært Pernille, og det var en stor succes.

Kunne du tænke dig at hjælpe Emmalia med en 2-timers praktik og måske et par praktiske opgaver, så tøv ikke med at sende en mail på freja@frejamay.com,

Vi glæder os til at høre fra dig!

Never, ever underestimate the importance of having fun
— Randy Pausch

Læs om tidligere praktikoplevelser her

Læs om vores lærerige og fantastiske praktikoplevelse hos Café Rosa i Slangerup, hvor vi både lærte noget om hygiejne, kundeservice, madlavning, servering, drift, kassebetjening og cupcakes (vigtigt!).

Læs om vores lærerige og fantastiske praktikoplevelse hos Lej et lig på Østerbro, hvor vi lærte at klargøre biler betjene kunder, arbejde på systemer i computeren, have det sjovt og opleve hverdagen i en biludlejning.