Hvem er vi?

Hjemmeskolen Morskolen.dk startede i januar 2023. Den er drevet af Frejamay November (jeg har min egen blog her), som mest af alt er en vandrende pind i livet, og som hjemmeskoler Emmalia på 7 år. Hjemmeskolen var aldrig en drøm eller ideologi, men fordi Emmalia i 2022 blev testet højt begavet, efter længere tids missfit i skolen, blev beslutningen taget om at tage Emmalias trivsel og skoleliv i egen hånd, og det er så det du ser resultatet af her på Morskolen.dk.

Barnet:

Emmalia er 7 år, danser i hver en celle af sin krop, Højt begavet (Visual Spatial, testet ved forskningscenteret Gifted Children Institute), får nye venner alle steder hun kommer i verden, mærker mere, føler mere, ser mere, sanser mere, og har en kæmpe indre verden, som den ydre verden får mere og mere glæde af at opleve, jo mere Emmalia blomstrer og viser hvem hun er. Hun elsker at læse, tegne, skrive, danse og så går hun til drama, og skal spille prinsesse i Klods Hans.

Moderen:

Frejamay, blogger, foredragsholder, podcaster på Helle for familien podcast, debattør og generelt vild med livet. Bor i Lyngby, i samme bygning på Lyngby Hovedgade hvor CV Jørgensen boede, med Emmalia og lillesøster Selinna. Rimelig glad for kakao, ikke gammel nok til at have lært at drikkke kaffe endnu, elsker minimalisme, Feng Shui og køber modeblade, kun for at klippe i billederne og lave collager. Er lige blevet optaget på den digitale læreruddannelse, og læser nu til lærer ved siden af hjemmeskolelivet.

Er i så superduper hjemmeskolere / unschoolers?

Ikke det der ligner! Vi ved faktisk ingenting. Nu har vi kastet os ud i det, vi er trådt væk fra motorvejen, og er ved at træde vores egen sti. Kufferten er pakket med mod, lysten til at lære, lysten til at skabe, accepten af at vi ingen steder kommer uden at fucke op, og så må vi simpelthen se hvad der sker og hvor det bærer os henad. Og det er basically det morskolen.dk - projektet går ud på. At lære, at skabe, at fucke up og dele rejsen sammen med alle der synes den slags er spændende. Vi har et udgangspunkt, så kan det kun gå fremad herfra.

Vi glæder os!

Skærmfri onsdag

Før opstart af hjemmeskolen “morskolen.dk”